Det er ikke bare fodbold – hør kommunikationscheferne fortælle

27.04.2022

De største fodboldkampe i den danske Superliga er kampene mellem Brøndby og FC København. Det er dem, der samler mest medieopmærksomhed og flest seere bag tv-skærmene rundt om i landet og flest tilskuere på stadion. Det handler om meget mere end tre point, når spillerne går på banen til et derby, som kampen mellem de to klubber, kaldes. Ikke mindst for de tusinde af passionerede fans af de to klubber. Det handler om æren. Håneretten.

Der er ikke noget i dansk fodbold, der kan måle sig med kampene mellem hovedstadsklubben FC København og Brøndby IF fra Vestegnen. Presset på spillerne er større. Medieopmærksomheden er meget mere voldsom end til andre kampe. Fansene er tændte på en helt speciel intens måde kampene mellem de to. De to børsnoterede fodboldklubber får desuden betragteligt mere medieeksponering, end hvad store danske C25-selskaber får.

Fra venstre, kommunikationschef Christian Schultz fra Brøndby IF, Foto: Lars Poulsen, og kommunikationschef Jes Mortensen fra FC København, Foto: Pressefoto

Fra venstre, kommunikationschef Christian Schultz fra Brøndby IF, Foto: Lars Poulsen, og kommunikationschef Jes Mortensen fra FC København, Foto: Pressefoto

Alle disse forhold kender klubberne naturligvis godt, men hvor meget bruger de det forud for kampene?

Hvordan kommunikerer man sin forretning, når dem man kommunikerer til, langt hen ad vejen er drevet af følelser? Kan man i det hele taget arbejde strategisk og langsigtet med sin kommunikation, når resultaterne om søndagen dikterer humøret hos ’kunderne’, dvs. klubbernes fans?

Det og meget mere forsøger vi at finde ud af, når vi får besøg af Brøndby IF’s kommunikationschef Christian Schultz og FC Københavns ditto Jes Mortensen gæster Kreds 1 til et Derby mellem sidste års danske mestre, Brøndby, og dem, det ser ud til at blive det i år, FCK.

Tid & sted:
Kosmopol, Fiolstræde 44, onsdag den 18. maj kl. 17-19.

Kreds 1 byder på en sandwich og en forfriskning i forbindelse med arrangementet.

Onlinetilmelding her.

Bemærk, arrangementet er for medlemmer af Kreds 1 og det er gratis men der betales no-show-fee ved alle afbud efter fristen eller ved udeblivelse. Frist for afbud er den 12. maj. Derfor skal du angive dine betalingsoplysninger ved tilmelding, hvor no-show-fee-beløbet på kr. 100 reserveres på din konto.

Arkiver