Mangler du kunder i butikken? Google Ads er næsten ikke til at komme uden om, hvis du vil ses på nettet, uanset om du er webshopejer, journalist eller fotograf.
Vær med, når it-specialist Michael Bredahl gennemgår, hvordan du lettest kommer i gang med Google Ads, så du kan komme til tops i søgemaskinen Google. På godt en time – som webinaret varer, sætter Michael fokus på de tre vigtigste punkter, når du skal oprette en Google Ads konto: Struktur, begrænsninger og målgrupper.
Google Ads-platformen er stor og uoverskuelig, så det gælder om at nøjes med at kigge på en ting ad gangen og begrænse sig. Samtidig er det altafgørende, at strukturen er på plads lige fra starten, så Google lærer, hvad det er, du vil, så du ikke hele tiden skal lave noget om og få Google Ads til at starte forfra med indlæring. For at bruge budgettet bedst muligt, er det også vigtigt, at du har din målgruppe for øje lige fra begyndelsen. Så er du godt i gang.
Efter endt webinar har du en realistisk ide om, hvad det kræver at komme til tops (mange timer!), og du vil have viden om de grundlæggende begreber og metoder til at starte almindelige kampagner op på søgenetværket.
Du kan forvente at tage følgende med hjem fra kurset:
- Have kendskab til konto, kampagner, annoncegrupper og annoncer
- Kende forskel på søgenetværk, displaynetværk, Youtube-annoncering og Google-shopping
- Være opmærksom på kontoens opbygning og vide, at struktur er vigtig
- Være klar til at lave kampagner på Google-søgenetværk.
Om Michael Bredahl:
Michael Bredahl er oprindeligt IT-administrator, men har undervist i online-marketing for FOF siden 1999, sideløbende med sin konsulentvirksomhed for både internationale brands og mindre danske virksomheder. Opgaverne rummer alt inden for online-marketing lige fra indholdsplanlægning til opbygning af hjemmesider, der skal findes i de ’gratis’ søgninger – til annoncering både med Google Ads og på de sociale medier.
Tid:
Webinar tirsdag den 23. marts, kl. 17-18.30.
Webinaret er for medlemmer af Kreds 1.